anaphielle

Creează relaxare! Ține departe depresia pe timp de pandemie

modalitati de relaxare - casutaunuimelc.ro
Share

Depresia este o stare psihică sufocantă. Fără să ne dăm seama, devenim triști și fără chef de viață. Speriați sau temători în fața viitorului. Situația actuală din lume nu ne ajută cu nimic în ceea ce privește siguranța și starea de bine pe care ni le dorim. Este necesar, mai ales în această perioadă, să găsim acele lucruri care să ne ajute să fim bine. Este necesar să avem parte de cât mai multă relaxare. 

Avem nevoie de siguranță. Avem nevoie ca distanțarea de cei dragi să nu se simtă atât de apăsătoare. Avem nevoie să găsim liniștea și calmul din haos. Știm deja ce avem nevoie. Cum facem să le-avem? 

În acest articol nu vei găsi un miracol, ci o modalitate de a-ți petrece timpul în așa fel încât pandemia de Covid 19 să nu îți provoace o depresie. 

Creează


Dă play unui video cu muzică Zen de relaxare care are elemente sonore din natură și lasă-l pe fundal cât mai mult timp posibil. 

De ce?

Pentru că sunetele naturii ajută creierul să elibereze hormonii fericirii, reducând semnificativ riscul de a dezvolta afecțiuni. 

Contextul social actual ne poate crea un nivel ridicat de neliniște, lucru pe care creierul nostru îl va interpreta ca pe o stare de pericol pe care o cunoaștem sub denumirea de STRES.

Acesta va cauza eliberarea constantă a hormonilor de stres de către glandele suprarenale și va genera afecțiuni precum: anxietate și depresie, dureri de cap, insomnii și chiar boli cardiace. 

Așadar, eliberarea de adrenalină, norepinefrină și cortizol nu ne sunt chiar benefice în această perioadă, motiv pentru care este nevoie să ne ajutăm creierul să elibereze hormonii fericirii: dopamina, serotonina, endorfinele și oxitocina. 

relaxare



Aprinde lumânări, fă-ți un ceai fierbinte și pregătește ceva dulce. Cum ar fi desertul tău preferat din copilărie. 

Chiar dacă nu ai toate ingredientele, fii creativ/ă și inventează o rețetă proprie. Bucură-te de momente, mai mult decât de posibilul rezultat. Dacă ai copii, gătiți împreună. Astfel se crează cele mai frumoase amintiri. 

De ce?

Lumânările crează un ambient relaxant. Ceaiul fierbinte de plante sau de fructe relaxează organismul, iar acel ”ceva bun” din copilărie ne va readuce memoria unor clipe frumoase. 

O videoconferință cu prietenii sau familia este binevenită, dar faceți tot posibilul să evitați subiectul pandemiei. Mai bine povestiți amintiri sau purtați discuții pozitive, visați împreună, spuneți glume și folosiți timpul pentru ca acesta să devină o amintire frumoasă.



Când vorbim de relaxare nu putem exclude cărțile. Este timpul potrivit să citim o mare parte dintre cărțile pe care le-am cumpărat de-a lungul timpului și nu le-am citit.  

carti pentru relaxare

Dacă și tu ești un TSUNDOKO, înseamnă că ai destule cărți care te așteaptă în bibliotecă. Tsundoko este un cuvânt unic în lume, provine din limba japoneză și înseamnă achiziționarea constantă de cărți pe care nu le citești niciodată. Ne place să cumpărăm mai multe cărți decât putem citi, iar acum a venit timpul să le și citim. 

Lumânările, ceaiul fierbinte și ceva dulce se potrivesc de minune cu lecturarea cărților! 

jocuri de relaxare


Joacă jocuri de societate. Împreună cu familia sau online cu membri ai familiei sau prietenii de la distanță. 

De ce?

Jocurile sunt o modalitate foarte cunoscută de a petrece timpul într-un mod plăcut, distractiv și relaxant. Concentrarea și competiția ne ajută să ne punem mintea la treabă și să ne petrecem timpul astfel încât să ne ferim mintea să se gândească la orice ne poate provoca stres. 

Exemple de jocuri: Nu te supăra frate, Monopoly, Rummy, Macaua, Șeptica, UNO, Wist, Renz, Triviador, Spânzurătoarea, X și Zero, Fazan, Țomanap/ Țomapan, Quirkle, etc. 

Evită știrile! Din păcate, știrile și articolele mass media, în loc să ne ajute mai tare produc panică. Nu te ajută cu nimic să ții contul infestărilor de covid 19. Ai aflat deja cum să te protejezi. Protejează-te în continuare și fă tot posibilul să nu cazi pradă informațiilor care sunt create pentru audiență. Cu siguranță vei afla când starea e pandemie va lua sfârșit. 

Ce mai putem face? 

Iată două lucruri noi pe care nu le făceam înainte. Poate te vor inspira și pe tine: 

– învăț să cânt la chitară 
– descopăr informații interesante pe Wikipedia doar uitându-mă în jurul meu. De exemplu, zilele trecute a fost lună plină. Am privit-o de pe geam și a trezit curiozitatea din mine. Astfel am aflat în ce se măsoară temperatura de pe Lună și care este minimul și maximul temperaturii selene.

Aceasta este o parte din modalitatea mea de a-mi petrece timpul în această perioadă și funcționează chiar foarte bine. Deși (eu) nu am mai ieșit din casă de 2 luni, am reușit să îmi mențin starea de siguranță și relaxare. 

Acest articol este totodată și răspunsul la invitația pentru leapșa primită de la Daniel Botea – ”Tu cum folosești bonusul acesta de timp?” Invit la rândul meu să răspundă la această întrebare pe Diana de la DesignTherapy, Mona – monasimon, Diana de la De-ale Dianei, Issabela – SeMaiÎntâmplă, Otilia Dima –Cu Ghilimele și  Răzvan Dobre

Vă doresc din suflet toate cele bune! 

anaphielle
navigatie

17 Responses

  1. Ah, sunt zile in care nici nu-mi dau seama când a trecut timpul. Între gătit, work from home, jucat cu copilul, pregătit pentru a doua zi (activități, desigur), sport – ca nu vrem sa anchilozam- nu mai rămâne timp pentru plictiseala. Și nici pentru griji multe, ca noi ne uitam doar la desene animate la TV. Așa ca ne bucuram de timpul cu noi, pentru noi și ne bucuram ca și cei dragi sunt bine.

  2. Super, Dana. O să răspund și eu, să le adun, că pe bucățele am mai tot spus ce fac.
    Mi-a plăcut mult aia cu adunatul cărților pe care nu le citești niciodată… nu-i știam denumirea și mă întreb oare cîți ne recunoaștem…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *