anaphielle

Dandana – SuperBlog Q&A

afis articol superblog
Share

Fă pentru ceilalți ceea ce ți-ar fi plăcut ca alții să fi făcut pentru tine.

La Gala SuperBlog 2019 am promis că voi rămâne alături de superbloggeri. Am am decis să vă susțin cu informații utile, iar în acest scop am creat categoriile ”Scriitor de conținut” și ”Mindset”, dar și o #dandana.

Atenție, articol lung! – folosiți cuprinsul dacă vă pierdeți răbdarea 

Cuprins

Dandana înseamnă:

 Întrebări de la superbloggeri și răspunsuri de la Daniel și Dana, doi dintre câștigătorii SuperBlog

În data de 4 februarie 2020 am postat pe grupul de Facebook SuperBlog, această invitație:

invitatie q&a superblog

Să nu credeți că mi-a venit ideea brusc și pe nepusă masă. Aveam demult în minte conceptul de Q&A SuperBlog. Cam de un an… însă nu am avut curajul să propun asta organizatorilor, Claudia Pătrașcu și Albert Budică, (și nici celorlalți câștigători) din poziția unui ”simplu” concurent. (m-am desconsiderat poate) Ei bine, inițial am creat această acțiune de una singură, dar apoi mi-a venit ideea să îl implic și pe Daniel Botea, câștigătorul Spring SuperBlog 2015.

De ce Daniel Botea

Așadar, introducerea și prezentarea au fost scrise, astfel că haideți să intrăm în zona mult așteptată:

Q&A SuperBlog

Am adunat în total 30 de întrebări de la:

Grațiela Teodora Florescu-Vlad

1. Care simți că este cel mai important lucru pe care ți l-a adus câștigarea SuperBlog-ului?

Câștigarea Trofeului SuperBlog mi-a adus mai multă încredere în forțele proprii. Mi-am demonstrat în primul rând că pot obține tot ceea ce îmi propun. Iar apoi, participarea la această competiție mi-a adus în cale oameni minunați pe care nu cred că i-aș fi întâlnit altfel. Voi fi mereu recunoscătoare prietenei mele, Olga Hosu, pentru că mi-a spus și m-a îndemnat să mă înscriu la Spring SuperBlog 2018.

Claudia Pătrașcu
(organizator)

 2. Dacă ați participa iar, ați face ceva diferit pentru a câștiga trofeul?

Da, ar fi ceva. Aș sta în banca mea de la început până la sfârșit.  Adică m-aș relaxa mai mult în momentele dificile și cu siguranță nu aș mai interveni în acele dispute create din cauza nemulțumirilor (în ceea ce privește jurizarea). Aruncându-mi energia astfel, la un moment dat nu am mai dat același randament ca la început, iar cursa pentru câștigarea trofeului s-a transformat dintr-una plăcută într-una stresantă.
În acele momente am considerat că lupt pentru ceea ce vreau, dar acum, privind obiectiv, îmi dau seama că pur și simplu mi-am aruncat energia și buna dispoziție ”pe fereastră”.

Dragă Claudia, ai avut și ai mereu dreptate când ne spui să nu ne epuizăm în zadar!

Sfat (din sfat) pentru superbloggeri: ascultați îndrumările Claudiei!

Diana Elena Neață

3. Care este cea mai importantă calitate a unui SuperBlogger? (în afară de creativitate)

Din punctul meu de vedere, înafară de creativitate, cea mai importantă calitate este
De ce?

Pentru că atunci când suntem flexibili și adaptabili putem schimba metoda de lucru sau abordarea oricând este necesar, fără a depune un efort imens. Această calitate ajustează stilul sau modul de lucru în funcție de fiecare situație în parte, ceea ce reprezintă un atu în competiția SuperBlog.

Flexibilitatea cuprinde cinci caracteristici pe care trebuie să ni le asumăm: încrederea în sine, toleranța, adică să fim deschiși ascultând și părerile  altora, empatia – să acceptăm sentimentele celor din jurul nostru, optimismul care ne conduce mereu către evenimente pozitive, și respectul pentru ceilalți participanți (organizatori, concurenți, jurii).

Astfel:

4. Care e granița dintre un advertorial de calitate și unul slab calitativ?

Consider că singura graniță constă în subiectivitatea juraților (în general a cititorilor). DAR se pot folosi totuși câteva informații (sau trucuri) pentru a merge ”la sigur”. Habar nu aveam înainte de ediția de toamnă ce este exact un advertorial, astfel că m-am documentat și din toate informațiile citite am creat o idee de ansamblu astfel:

Un advertorial

 5. Care a fost cel mai mare atu al vostru în competiție?

Consider că cel mai mare atu al meu a fost orientarea către rezultate. Aceasta însemnând asumarea responsabilităților și depunerea, în mod constant, a unui efort pentru a-mi atinge scopul propus. A trebuit să fiu capabilă de auto-motivare, să perseverez chiar și atunci când am luat note mai mici, să investesc timp și resurse pentru a-mi atinge obiectivul prestabilit: câștigarea trofeului.

6. Tehnică sau creativă? Cum decizi ce abordare să alegi pentru articol?

Mereu am fost atentă la criteriile de jurizare și la baremul de jurizare. Acolo unde s-a dorit musai creativitate și originalitate, s-a oferit un punctaj mai mare. Dar, așa cum știm cu toții, se întâmplă ca cerințele din brief să nu prea coincidă cu ceea ce știm că înseamnă creativitatea. Ei bine, în aceste cazuri am făcut un mixt între tehnic și creativ. Adică am încercat să împac și capra și varza. (din nou adaptabilitatea…)

 7. Ce sacrifici: SEO sau coerența textului? (unele jurii au tendința de a solicita o optimizare excesivă)

Clar am sacrificat SEO pentru că site-ul era pe subdomeniu și nu aveam niciun ”piticot” yoast seo care să-mi ghideze pașii. Am folosit eu teorii din online cât am putut, dar coerența textului nu am sacrificat-o niciodată.

Bineînțeles, atunci când juriile cer  un cuvânt cheie fără variațiuni, situația devine mai dificilă și consider că aici intervin creativitatea și originalitatea.

8. Cât % e inspirație și cât transpirație?

Aș spune 40% inspirație și 60% transpirație. Uneori se începe cu transpirația pentru a găsi inspirația.

9. Care este SuperBloggerul pe care îl admiri cel mai mult și de ce? Ai învățat ceva de la el?

Am învățat de la toți câte ceva, dar o admir foarte mult pe Alina Gheorghe pentru că mesajul ei de câștigătoare a trezit ambiția din mine și mi-a mers direct la suflet:

„Vrei să câștigi SuperBlogul, altfel nu ai mai citi această declarație. Foarte bine! Gândește ca un învingător, stabilește-ți clar obiectivele și nu te abate de la drumul tău. Cel mai acerb competitor al tău ești tu. Cu tine concurezi. Așa că renunță la gândurile negative și scoate-ți din minte acel „nu cred că pot să câștig competiția”. Pune-ți mintea la contribuție, ai încredere în tine și în capacitatea ta de a scrie frumos, fii atent la tot ce mișcă în jurul tău, participă la timp la fiecare probă, încearcă să fii un blogger creativ și original, bucură-te de comunitatea noastră, fă-ți prieteni noi în serile petrecute pe grupul de Facebook SuperBlog și câștigă. Nu câștigi doar premii și un trofeu, câștigi o întreagă familie. În plus, vei câștiga un respect de sine sănătos și fantastic de benefic pentru dezvoltarea ta pe toate planurile. Șase ediții mi-au trebuit ca să câștig. Din cauza mea n-am câștigat de la prima participare. Dacă vrei, poți! Dar trebuie să vrei cu toată inima să câștigi, să te străduiești serios și să te implici! Ești cel mai bun blogger, eu am încredere în tine! Tu crezi în tine? Uh, ce emoții am! Mult succes, vă sunt alături din toate punctele de vedere!”
Alina Gheorghe
câștigător Spring SuperBlog 2016

10. Cum e mai bine: să citești probele de îndată ce apar sau doar după ce ai rezolvat probele restante?

Am citit probele îndată ce au apărut și nu m-au încurcat în niciun fel, pentru că am lucrat la probe și în paralel. Așa cum am scris și în articolul de final, am aplicat regula ”Pas cu pas”.

11. Cât de mult contează aspectul blogului și elementele grafice? Sau content is King?

În general contează foarte mult aspectul și elementele grafice, deoarece fac citirea mult mai ușoară și plăcută. În această competiție de multe ori content is King, fiindcă, spre deosebire de cititorii blogului, juriul citește rând cu rând și analizează informația într-un mod mult mai atent. Un amestec echilibrat între cele două ar fi ideal.

 12. Ce nu ați mai face dacă ați participa iarăși la SuperBlog?

Această întrebare are același răspuns de la întrebarea a 2-a. În rest am făcut tot ce am știut mai bine și nu am niciun regret.

Eva Ancuța Hamza

13. Eu sunt curioasă în primul rând ce folosești tu pentru grafică. Te-am urmărit la SB și aveai întotdeauna elemente grafice inedite, care completau perfect articolele. Nu mă refer (doar) la desenele realizate de tine, alea îmi este clar. Deci, ce folosești pentru a obține grafică frumoasă și diferită în articole?

Imagini free am luat de pe pexels, pixabay și unsplash

14. Având în vedere că sunt doar 3 contestații, cum decizi când să le folosești și când să accepți nota primită?

Într-adevăr trebuiesc folosite cu mare grijă. Am tot citit pe grup că se poate câștiga competiția cu note începând de la 90. Nu este o regulă, clar, dar am avut asta în minte de fiecare dată când am primit un punctaj între 90 și 94 de puncte.

Dacă primul impuls a fost să fac o contestație, am așteptat până cel mai devreme a doua zi pentru a mă liniști și cel mai târziu până în cea de a zecea zi (când este termenul de depus contestația). De cele mai multe ori mi-a trecut supărarea și am mers înainte, axându-mă pe următoarele probe.

Prima contestație am făcut-o la a 4-a probă, MagNet – În căutarea fericirii. Obținusem 87 de puncte, iar după contestație am primit 95 de puncte. Apoi am avut note de la 92 în sus și am stat doar în topul clasamentului pe primul sau al doilea loc.

Spre finalul competiției, urmărind diferențele de punctaj, am decis să fac a doua contestație pentru proba 21, WatchShop – Flori de Nu Mă Uita. Primisem 92 de puncte, iar după contestație 95.
Aici recunosc că a intervenit instinctul, pentru că mai era fix o oră până la expirarea termenului și restul notelor la care mai puteam face contestație erau foarte mari.
Astfel că, am păstrat 2 contestații pentru final și am rămas cu una nefolosită.

În ambele situații am ales să scriu contestațiile cu mult calm, cu respect pentru juriu, fără să cer socoteală și cu argumente în favoarea mea, ceea ce mi-a adus mărirea notelor.

Otilia Dima

15. Cum îți dozezi energia până la final? Ai o strategie, gen ca la atletism, forțezi spre final?

Nu am avut nicio strategie și am fost epuizată. S-a și putut observa că am început în mare forță, iar la final a trebuit să lupt mai tare. Dar pentru a rezista și pentru a nu-mi uita obiectivul am ascultat acest video motivațional care mi-a dat putere: 

16. După ce citești cerința, scrii articolul după prima idee care îți vine sau îți iei un timp până te apuci de scris?

În această ediție nu am scris niciodată articolul după prima idee. Când am urmărit live Gala SuperBlog 2018, mi-a rămas întipărit în minte ceea ce a spus Georgiana Mihăilă, anume că ea nu a scris niciodată prima idee care i-a venit în minte deoarece risca să fie o idee comună. Astfel că mi s-a întâmplat să scriu chiar și a 5-a idee.

17. Când simți că nu mai ai inspirație, ce faci? Cum treci peste asta să poți scrie în continuare?

Mereu când nu am avut inspirație m-am dus în fața bibliotecii, am luat la întâmplare o carte, am deschis-o aleatoriu și am început să citesc. Dacă nu mă inspira, treceam la următoarea carte, și tot așa până unul dintre toți autorii din biblioteca mea reușea să mă inspire.

18. Dacă e o proba care nu îți place deloc, de ce te agăți să poți scrie un articol bun?

Eu m-am agățat de orientarea către rezultatul dorit și de imaginea trofeului desenat de pe noptiera mea.

trofeul superblog desenat

Agață-te de ceea ce te-a făcut să intri în competiție. Poate fi dorința de a face față provocărilor și de a da randament. Poate fi premiul oferit de sponsor. Trofeul. O mai bună poziție în clasament. Orice te ajută. Sau poate doar să îți demonstrezi ție că poți scoate apă și din piatră seacă.

Roxana Elena Trandafir

19. Ce înseamnă un articol bun?

Dpdv obiectiv, în competiția SuperBlog, un articol bun trebuie:

Dpdv subiectiv:

20. Care e juratul ideal?

Juratul ideal este cel care punctează respectându-și enunțul. Acesta apreciază totodată munca, creativitatea și originalitatea articolului (cu un procent un pic mai mare de obiectivitate).

21. Dacă mâine ar fi ultima ediție SuperBlog ce sentimente ați încerca?

Tristețe și regret. 

22. Pe cine considerați ca fiind un concurent de temut și pe cine cel mai bun?

Hm, ”de temut” este mult spus. Depinde din ce poziție privești și ce îți dorești să obții. Presupunând că țelul este câștigarea trofeului, ”de temut” este concurentul care muncește cel mai mult în această direcție. Asta traducându-se prin: perseverență, creativitate, originalitate + o atenție sporită la cerințele juriului.

 

Iar cel mai bun este superbloggerul care iese învingător și mulțumit indiferent în ce poziție s-ar afla.

23. Voi v-ați fi ales drept câștigători?

Da, bineînțeles! Aș fi ipocrită să susțin contrariul și nici nu m-ar face mai modestă. Toată lumea știe cât de mult mi-am dorit acest trofeu.

trofeu dana codori

24. Cum v-a schimbat SuperBlogul atât ca bloggeri, cât și ca oameni?

SuperBlog m-a ajutat să evoluez din multe puncte de vedere: Mi-am antrenat mintea pentru a face față provocărilor. Am câștigat mai multă încredere în mine. Mi-a stimulat capacitatea de a fi consecventă. Am învățat să scriu mai bine decât o făceam la început. Am devenit mai tolerantă cu mine și ceilalți. 

25. Pe cine pariați în primăvară?

Pariez pe superbloggerul care își dorește mai mult decât ceilalți să câștige trofeul.

Almona Tilea

26. În ce măsură consideri că "rețeta" care ți-a adus trofeul va funcționa și la alții?

Rețeta mea este doar o piesă de puzzle din întregul informațiilor care pot fi de ajutor pentru a câștiga competiția SuperBlog.

Pentru a câștiga,  am observat comportamente, am cules informații și am învățat din ceea ce alții au făcut. Pe toate le-am adaptat stilului meu de a scrie, de a fi și de a gândi. Astfel am creat cocktailul potrivit pentru a obține trofeul SuperBlog. 

Nu există rețeta sigură pentru succes, dar există oameni de la care putem învăța foarte multe. 

Violeta Giol

27. Dacă trebuie să scrieți despre un sponsor testat (în viața reală, înainte de a-l avea ca sponsor în SB) și cu care ați avut experiențe negative, cum faceți să scrieți pe pozitiv despre el? Cum vă învingeți reticența a.i. să nu transmiteți asta cititorilor (și juriului, desigur!). Dacă vi s-a întâmplat. Căci poate nu ați întâlnit situația asta!

Nu m-am întâlnit cu această situație și consider că ar fi nepotrivit să dau vreun sfat. Probabil mi-ar fi fost foarte greu să scriu. Dacă s-a întâlnit cineva cu această circumstanță, vă invit să lăsați un comentariu. În orice caz, voi lăsa aici și răspunsul de pe grup al Claudiei:

”Scrieti sincer, nu musai pozitiv. Altfel, nu faceti nimanui vreun serviciu, nici cititorilor, nici sponsorului. Daca vorbim strict de participarea in competitie, aceasta nu este nicicum conditionata de eventualele interactiuni cu brandurile – sponsori, tocmai fiindca nu toti ati avut ocazia sa le cunoasteti produsele / serviciile. Si nici nu e nevoie, zic eu, dat fiind ca probele propun, in general, exercitii de imaginatie; rareori avem probe unde sa vi se solicite review-uri, iar atunci vi s-au trimis inainte produsele, ca sa le puteti evalua calitatea, procesul de comanda si livrare etc.”

Mona Rusinescu

28. Credeți că este corect să se pună pe grup întrebări atât de detaliate referitoare la o probă? Ori poate chiar capacitatea de a înțelege brief-ul și cerințele tehnice de unul singur ar putea face o mare și mai corectă diferență?

De cele mai multe ori întrebările puse pe grup m-au dus mai mult în eroare, motiv pentru care acum am ales să nu mai citesc mereu comentariile. Acestea mi-au influențat mereu capacitatea de a înțelege brief-ul și cerințele tehnice de una singură.

Totuși, nu voi susține că nu am citit deloc comentariile. Ba da, am făcut-o uneori, dar doar după ce am terminat de scris articolul la probă. De ce? Pentru că mai apar și răspunsuri din partea juriilor cu detalii care pot scăpa (ceea ce este în defavoarea concurenților care nu folosesc Facebook). 

Am observat un comportament comun al câștigătorilor dinaintea mea: nu au citit niciodată articolele altor concurenți și nici comentariile înainte de a-și termina propriile articole. Am aplicat și eu aceeași strategie și chiar funcționează! 

În aceeași ordine de idei, nu mi se pare corect să se pună atât de multe întrebări. După vorba ”mueți ți-s posmagii?” Doar că uneori majoritatea concurenților chiar nu înțeleg ce a vrut să spună autorul, ceea ce face ca această practică să fie utilă. (dar da, de multe ori se exagerează)

Albert Budică
(organizator)

 29. Ce postură considerați că este mai dificilă: cea de participant sau cea de juriu?

Cu siguranță ambele posturi sunt dificile, dar până nu știi cum e cealaltă, ipostaza în care te afli este cea mai grea.

Participantul se străduie să creeze un conținut cât mai bun, cu ore întregi de documentare, scris și elaborare a unui articol de calitate.
Juriul se epuizează citind zeci de articole, uneori fiindu-i dificil să ia cea mai bună decizie fără a ajunge în gura lupului.

Totuși tind să măresc procentul în favoarea participantului, deoarece acesta răspunde mai multor cerințe și se luptă cu subiectivitatea celui care nu are nimic de pierdut (premiu, loc în clasament, trofeu).

30. Care sunt sponsorii pentru care v-a plăcut cel mai mult să scrieți și de ce?

Datorită enunțurilor, mi-a plăcut foarte mult să scriu pentru Answear, pentru Hotel Royal Boutique, Colop, Aia Proiect, SmarSoft, Christian Tour și Honda. Chiar dacă la unii dintre aceștia notele nu au fost pe măsura așteptărilor mele, am scris cu foarte mare drag.

Întrebare finală #dandana ( de la Daniel)

Cum e mai bine? Să copiezi stilul sau structura articolelor unui concurent care are succes? Sau îți vezi de stilul și structura ta și îmbunătățești alte aspecte?

Este lipsit de demnitate să copiem întru totul stilul sau structura de scris a altcuiva. Un concurent onest își păstrează stilul și îmbunătățește celelalte aspecte inspirându-se de la ceilalți. Putem învăța cum să creăm o structură plăcută a articolului, cum să folosim elementele grafice sau tips&tricks care să ne ușureze munca. 

Ei bine, acestea au fost răspunsurile mele. În continuare veți găsi trei link-uri de pe site-ul SuperBlog pe care ar fi de folos să le citiți. Vă doresc mult succes în competiție și tot ceea ce vă propuneți să reușiți! Toate cele bune! 

castigatorii superblog
superlog logo
navigatie

21 Responses

  1. Cel mai complet articol despre cum să abordezi competiția SuperBlog. Felicitări!
    Mă bucur că ai pus degetul pe rană și ai spus cu subiect și predicat că greul îl duc cei care scriu, nu cei care n-au nimic de pierdut.
    Cine are urechi de auzit, să audă!

  2. Wow! Super articol, scris și cu mult suflet. Felicitări sincere!
    De acord cu pct.2, detașarea e ideală iar la pct.29 eu aleg juriul. Dar un juriu care se respectă, care înțelege ce a cerut și care-și fixează foarte clar criteriile, înainte de a citi primul articol din concurs.

  3. In sfarsit am citit fiecare raspuns al vostru. Am pus pe hartie tot ce am simtit ca imi va fi de folos si va multumesc sincer.
    Dana, remarc din nou o implicare si o rabdare incredibile. Esti un om desosebit si asta se simte in tot ce faci si in fiecare cuvant!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *