anaphielle

Cea mai plăcută senzație din lume

Share

Sunt atâtea locuri de văzut, de vizitat și de simțit! Cuvintele Anitei Desai mi s-au întipărit în minte precum un tatuaj permanent, reamintindu-mi că ”oriunde ai merge, locul acela devine o parte din tine cumva”. Pasionată fiind de călătorii, mi-am propus să vizitez Europa și astfel am ajuns într-un loc ce m-a lăsat fără cuvinte și m-a transformat acum într-un povestitor.

 ”Dacă o să te trezești singur într-un oraș ciudat, o să ai una dintre cele mai plăcute senzații din lume” – Freya Stark

Într-o bună zi am ajuns în Germania, într-un orășel din districul Ahrweiler. Știam că acolo voi găsi liniștea împletită într-un mod spectaculos cu adrenalina, deoarece în Nürburg se află un castel ce stă nestingherit pe vârful unui deal din Munții Eifel,  care te duce parcă mai aproape de zei. În apropierea sa, emoțiile accelerează bătăile inimii tratând orice teamă pe circuitul Nürburgring.

panorama nurburg
111/ 45. ADAC Zurich 24h-Rennen, EUROPA, Deutschland, Rheinland-Pfalz, Adenau, Nuerburgring, Nordschleife, 27/05/17 18:32:08: Copyright by Robert Kah / imagetrust

Îmi doream să-l văd. Iubesc viteza și senzația pe care ți-o poate oferi o mașină puternică care își duce testul final pe pistă. Iar Nürburgring nu este orice pistă, este ”the ultimate circuit”, acolo unde marii producători auto aleg să își testeze creațiile, dar și unde pasionații de mașini pot folosi circuitul ca turiști, gustând din dulcele fior al vitezei.

Crezi în destin?

Eu cred că viața este așa cum ți-o faci, dar uneori îți oferă surprize, încrucișându-ți dorințele împlinite cu o cireașă de pe un torn imens.

Dorința mea era să conduc o mașină puternică pe un circuit extrem. O mașină cu un ADN sportiv pentru performanță care să-mi ofere o experiență de conducere extraordinară.  Dar în acea zi eram un turist picat din cer, cu o mașină închiriată pe care nu aveam dreptul să o turez la maximum. M-am bucurat totuși să fiu acolo pentru a-i privi pe cei pregătiți, însă, surprinzător, locul era cam liniștit. Gândeam că era prea devreme ori poate că era închis pentru diverse reparații ale circuitului, astfel că am pornit să întreb pe cineva dacă este zi deschisă vizitelor ori ba.

Știi, la un moment dat am crezut că sunt ultimul om de pe Pământ. M-am învârtit în stânga și-n dreapta pe coridoarele unei clădiri din apropierea pistei, dar liniștea domnea netulburată de voci umane. Am continuat să înaintez haotic pe ici și pe colo până am decis să caut ieşirea.

Yameru! *

O voce puternică a răsunat în spatele meu.

M-am întors ușor, fără gesturi spontane, pentru a evita orice neînțelegere. Eram pregătită să-mi cer scuze umil pentru încălcarea oricăror reguli, spunând adevărul. Cu pași apăsați, un japonez s-a apropiat de mine vorbind repede în limba lui, pe care regretam în acel moment că nu o învățasem măcar din curiozitate.

”Îmi cer scuze, m-am rătăcit.” – dar el vorbea în continuare de parcă nu mă auzise, iar eu mă întrebam câte șanse sunt să fi înțeles limba română.  ”Entschuldigung, ich habe mich verloren.” Nimic. ”Sorry, I got lost.” Aici zâmbise. A început să-mi vorbească într-o engleză un pic cam stâlcită și nici nu dovedea o prea bună înțelegere a englezei mele. De fapt, nu știu care dintre noi vorbea mai stâlcit.

Vorbim împreună, ne înțelegem separat

”Eu sunt Hideki Kakinuma, Civic Type R Assistant Large Proiect Leader, îmi pare bine să te cunosc.”

Am amuțit. A continuat. Am zâmbit – tâmp, sperând că las impresia de o înțelegere absolută a tuturor cuvintelor spuse în viteza specifică japonezilor. Înțelegeam că Honda Civic Type R urma să fie testată pe circuit cu ambiția de a stabili un nou record de viteză, dar de ce îmi spunea tocmai mie toate detaliile?

Habar n-aveam de unde atât entuziasm și cordialitate, dar am gândit că nu mi-ar strica să văd un astfel de show, motiv pentru care i-am făcut jocul și l-am lăsat să creadă ce vrea. Era clar că mă confunda cu o anume invitată la eveniment. Inițial am crezut că aveau nevoie de oameni simpli pentru a fi martori la performanțele Hondei. ”Și dacă bat ăștia recordul azi, va fi o zi de pus în calendar!” – cugetam în vârtejul minții. ”Dar asta o puteam vedea din tribune!” Însă când mi-a spus că e normal să am emoții şi că avem timp pentru atrenament, am devenit confuză.

O cireașă pe un tort imens

Decorațiunea elegantă cu bambus din fața mea mă ducea cu gândul departe, tocmai în Țara Soarelui Răsare. Am intrat într-o încăpere luxoasă, cu geamuri imense, măsuțe albe, cochete, simple ori în stil de bar, cărora li se alăturau scaune negre și confortabile.

Domnul Kakinuma m-a invitat să iau loc la una dintre mesele care ofereau o vedere spectaculoasă a circuitului. Mă aflam în zona VIP, într-unul dintre ”Panorama-Lounges” și intrasem într-o stare atât de naturală, încât mi se părea absolut firesc să fiu acolo.

zona lounge circuit germania type r  panorama lounge

Curând o întreagă echipă de japonezi a umplut sala, venind buluc la mine pentru a face cunoștință. Dintre toți, mi-au rămas alături Hideki Kakinuma și Ryuichi Kijima ( inginer testări Honda). Cel din urmă mi-a spus într-o engleză mult mai clară, pe care am reușit să o înțeleg poate prea bine, că am fost aleasă drept pilot Honda Type R.

Poftim??  

Am poftit în imaginația mea o mașină cu un ADN puternic precum au cele mai iubite modele Honda, dar să fiu chiar eu pilotul? Cunoșteam atât de bine detaliile tehnice cu motorul de doi litri, cei patru cilindri, cei 320 de cai putere și un cuplu de 400 Nm, dar să o conduc pentru prima oară pe un super circuit? Întrebările mă bombardau.

„Oare pot ajunge la maximul de 272 km/h? Trebuie? Pot accelera de la 0 la 100 km în doar 5.8 secunde? Ah, mai bine le spun că mă confundă… Dar cum să pierd o astfel de ocazie?”

Eram atât de entuziasmată!  Intrasem brusc într-un parteneriat pe care viața mi-l pregătise în secret.

În două zile urma ca minunatul Civic să acapareze privirile tuturor. Competitorii, presa, spectatorii, aveau să fie martorii ambiției producătorilor de a construi cea mai rapidă mașină din clasa ei.

Antrenament

Toți membri echipei erau concentrați pe stabilirea tuturor detaliilor, iar eu îmbrăcam echipamentul de protecție când, pe ușa principală a încăperii a intrat însuși Ayrton Senna. Să vezi și să nu crezi! Cel mai iubit pilot de curse Formula 1, era în fața mea. Am crezut că-i gata! ”Adevăratul pilot a sosit, iar eu voi fi dată afară.” Când s-a apropiat de mine, mi-a spus că era pregătit să-mi fie copilot și să mă instruiască pentru marea performanță.

Să fie doar o coincidență faptul că Ayrton a câștigat primul Campionat Mondial chiar în anul în care m-am născut? Era, bineînțeles ”Honda`s greatest son” , așa cum însuși Soichiro Honda îl numea, iar de această dată eu eram sub aripa lui protectoare.

Afară ne aștepta cuminte, cu forma sa aerodinamică, Type R  în culoarea Championship White. Categoric denumirea nuanței nu putea fi mai potrivită! Echipată full options interior – exterior,  detaliile roșii și ornamentele de carbon m-au lăsat fără cuvinte înaintea design-ului unic. Cele mai mici detalii pot face diferențe mari pentru performanțe și manevrabilitate, iar piesa de rezistență a întreg aspectului exterior era aripa spoiler din carbon. Atunci am înțeles:

  ”Competiția, inovația și progresul sunt Type R.”

type r

Am intrat pe circuit cu Type R camuflat. Din prima clipă am avut un sentiment real de conexiune cu vehiculul. Am apăsat butonul de pornire și am plecat foarte ușor, moment în care Ayrton Senna și-a dat seama că emoțiile pun poprire pe mine. N-am avut încotro. I-am spus adevărul. Nu eram pilot profesionist, doar un turist pasionat de mașinile puternice. Ce a făcut? Mi-a vorbit.

If Honda does not race, there is no Honda

”Îți dai seama ce uimire va fi când, după testul final, vor afla că o femeie care nu este șofer profesionist a doborât recordul de viteză? Sunt aici să te ajut. Știi, în 1987 Honda a mers la Lotus pentru a semna un acord privind furnizarea de motoare. Pe atunci câștigasem câteva curse și visam la Cupa Mondială cu ochii deschiși. De fapt, în spatele acordului se afla viziunea lui Soichiro Honda care mă considera cel mai de viitor pilot. Împăratul visurilor nu s-a înșelat. După câștigarea celor două curse de la Monaco și a celorlalte din SUA, următorul an, în 1988 am luat Campionatul Mondial. Eu cred în tine, așa cum Soichiro Honda a crezut în mine! Nu suntem la Formula 1, dar ești șofer și iubești Honda. Ai încredere în tine, mașina te va asculta! ”

ayrton senna
în memoriam Ayrton Senna

 ”Mașinile nu mint. Ele răspund direct șoferului. De aceea sunt mașinile extraordinare.”  Hideki Kakinuma

Micul său discurs motivațional mi-a dat putere. Am prins volanul între mâini în timp ce copilotul meu a apăsat butonul de pornire. În 5.8 secunde am atins suta de kilometri. Mă simțeam atât puternică alături de el, eram una cu mașina, manevrând impecabil transmisia în 6 trepte extrem de precisă, iar sistemul de control al ajustării turației asigura schimbările rapide și intuitive ale treptelor de viteză. Recunosc, și sistemul Honda Sensing a participat activ la performanțele din timpul antrenamentului.

Doi oameni speciali, într-o mașină extraordinară, în fața unei provocări unice

Copilotul meu m-a învățat cum să fac față tuturor condițiilor oferite de pistă, iar echipa Honda a fost mulțumită de toate antrenamentele din cele două zile. Eram pregătiți pentru ziua cea mare. Type R este sinonim cu emoția conducerii, iar restul sentimentelor doar accelerează bătăile inimii, tratând orice teamă pe circuitul Nürburgring.

Din nou, Ayrton Senna a pornit motorul, iar eu am accelerat puternic, parcurgând în 7 minute și 43.80 secunde cele 12,9 mile a traseului Nordschleife.

”Faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of dead!”

Partenerul din dreapta mi-a dat din nou impulsul necesar. Astfel, în acea zi unică, am dus noul Type R la limită, reducând cu aproape 7 secunde timpul predecesorilor. Am doborât recordul de viteză, iar această performanță se datorează echipei Honda și celui care a crezut cu adevărat în mine: Ayrton Senna.

Iată o parte a poveștii:

După toate aplauzele și felicitările, toți au rămas uimiți, dar și impresionați când au aflat că nu sunt un pilot de curse profesionist și că am picat din cer în aventura vieții mele. Atunci şi-au dat seama că nu e nevoie să fii şofer profesionist pentru a doborî un record, ci doar să ai o Honda și să o iubești.

Am profitat de ocazie și le-am propus japonezilor să ia legătura cu Honda România pentru a duce Type R într-o cursă care întrece farmecul circuitului Nürburgring. Dacă cei de la Top Gear au rămas profund impresionați, cum credeți că s-au distrat japonezii pe Transfăgărășan?

”Visele pot fi puternice, vă stimulează să realizați mai mult, să explorați idei noi, tehnologii noi și să descoperiți noi modalități pentru rezolvarea problemelor.”

honda logo type r

Ne-am distrat și a fost o experiență extraordinară. Înainte de plecare, am mai dorit o tură a circuitului împreună cu copilotul meu, dar de această dată l-am rugat să facem schimb de locuri. După terminarea cursei mi-a spus:

”Doamnă, v-a plăcut Test Drive-ul cu Honda Civic Type R? Doriți să testați un alt model din lista de oferte Honda ?”. Dealerul de la reprezentanța ASKO București mă privea așteptând un răspuns.

”Mi-a plăcut! Mi-a plăcut mai mult decât vă puteți imagina!”

honda civic type r

Cine s-ar fi gândit că, după ce am căutat pe internet Honda Civic de vânzare, o simplă completare a formularului pentru Test Drive, de pe site-ul Honda Trading România, mă va duce la volanul Honda Civic Type R și voi simți cea mai frumoasă senzație din lume? Am trăit atâtea amintiri cu un record de viteză ca și cum aș fi fost acolo, într-o zi de 3 Aprilie, singură într-un oraș ciudat de frumos din Europa.

La volanul Type R , imaginația a împletit Bucureștiul și Nürburg-ul într-un loc ce m-a lăsat fără cuvinte și m-a transformat într-un povestitor.

type r honda civic
 ”Type R este un vehicul pe care numai Honda putea să îl construiască.”
logo honda

Articol scris pentru competiția SuperBlog 2019

Proba 2: Honda Trading Romania – ”La volanul Honda Civic Type R – Amintiri cu un record de viteză”

Ayrton Senna – unul dintre cei mai mari piloți de curse Formula 1, Campion Mondial, decedat în 1994 în timp ce participa la cursa de la San Marino pentru echipa Williams. În 1987, Honda a semnat pentru Ayrton Senna un acord cu Lotus, iar la finalul anului a semnat cu McLaren punând condiția de a-l coopta pe Senna ca pilot de către echipa lui Ron Dennis. A câștigat cele trei titluri mondiale pentru McLaren, iar Soichiro Honda l-a numit ”Honda`s greatest son”.

logo superblog
honda trading romania type r
logo honda
logo anaphielle

* ”Yameru” înseamnă ”Stop!” în limba japoneză

surse de informare: site-ul Honda Trading Romania, blog Honda Romania, fan page Honda Romania, Wikipedia, nuerburgring.de, YouTube .

surse foto: foto panorama Nurburg – Robert Kah . foto Panorama Lounge – site circuit Nürburgring, foto Honda Civic Type R Championship White color – portofoliu Honda Trading România, foto Ayrton Senna – CNN International, logo Honda Trading Romania, foto Honda Civic Type R circuit – portofoliu Honda Trading Romania.


Articole recente:

navigatie

10 Responses

  1. Acum îmi apari la notificări, sper să ramînă valabil 🙂
    Știi, cînd am început sa citesc primul paragraf, eram sigură că-i vorba de circuitul turistic :)) stresul presupun că-și spune cuvîntul…
    Mult succes, mi-a plăcut!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *